11 Mayıs 2014 Pazar

NERELiSiN ?



Ormanda kimlik kartları, pasaport kontrolleri ve sınırlar yoktur.
Bir ağaç bir kuşa “nerelisin?” diye sormaz, sadece kuşun söylediği şarkıyı dinler.


...



Sene 1992 Ekim ayının henüz başları. O zamanlar futbol karsılasmalarını cok sıkı takip ederdim. Tabi kadroları takımları falan da fena halde kafama yazdıgım dönemlerin son demleriydi o günler. 

Tabi ben İtalyanca bilmem, İspanyolca da Almanca da bilmem. Derdimi anlatacak kadar İngilizcem bana yetiyor. Bir ara Taksim'de ki Cervantes'e kayıt olmaya ve İspanyolca ögrenmeye ne kadar hevesli insanlar vardı yahu simdi aklıma geldi işte.

İşte 92 Ekim'in 4 ünde İtalya liginde Fiorentina - Milan futbol macı vardı ve mac 3-7 gibi müthis bir skorla bitmisti. Bende ertesi gün kendime hemen bir gazete alayım dedim. Hangi gazete mi ? Tabi ki La Gazzetta Dello Sport ! 

Otobüste giderken acıyorum gazetenın sayfalarını cevirip cevirip dikkatlice okuyorum ! Millette tuhaf tuhaf bana bakıyordu. Kendi kendime gülüyordum o zamanlar. Ne hava atıyormusum be o zamanlar : ) Bu arada gazete pembemsi bir renkteydi simdi ne renk cıkıyor bılemem.

Bu arada meraklısına bır de not düselim. Arkadaslarımızla o dönemlerde takım kadrolarını falan ezbere bilirdik. Hatta 1985 Real Madrid ve Juventus'un takım kadrolarını kim daha hızlı sayacak diye yarısma bile yapardık.

İnanmayan varsa bana pat diye telefon acın size anında Real'in ve Juve'nin 1985 deki takım kadrosunu size telefonda diyeyim hemen. 

Ne cok boş işlerle ugrasmısız ki !

Ama o dönemlerde kim nereli hangi memleketli inanın cogumuz bilmezdik. Şu an bile Lisede yanyana oturdugum arkadaslarımın cogunun nereli oldugunu hala bilmem. Çünkü insan olmaları arkadas olmaları bize yetiyordu...



Istanbul 2013 Haziran

Hiç yorum yok: